2013. december 12., csütörtök

II./KILENC ~ "Ott van az a szikra"

sziasztook! :) végre sikerült írnom! még nem érzem 100%-osan magam, a jobb karom útközben szívózni kezdett velem. tovább akartam írni, hosszabbat, de nem engedte. úgy hogy nem erőltettem. de cserébe hétvégén is kaptok részt :) lassan kibontakozik már a második évad is, kicsit lassú még de majd beindul szépen :) jó olvasást, remélem tetszik és köszönöm a majdnem 200 rendszerest, meg a sok szép szót. szeretlek titeket <333 x



   A széken ültem és néztem, ahogy Harry viaskodik magában.
Amióta betekintetést nyerhetett, nos, mondjuk úgy belém, a lelkébe, több minden változott, mint valaha is gondolhattam volna. Az arcára minden érzelem kiül és a szavai – ha nem figyel oda – tocsognak az érzelmektől. Fura volt őt így látnom és egyben pozitív is. Zöld szemei ragyogtak, amikor csak rám nézett. A mosolya nem volt többé távoli – azt hiszem ha akarna sem tudna elfutni többé – hanem gödröcskés volt és a szemei is mosolyogtak. Valójában ő volt az egyik leggyönyörűbb, leg élettel telibb teremtmény, akit valaha láttam. Na jó, még talán Liliana. 
- Amelia? – integetett előttem lesöpörve magáról az elmúlt pár percet.
- Hm? – ütöttem fel a fejemet, mert valahogy még mindig borsódzott a bőröm, pedig hozzám sem ért csupán a kabáton keresztül. 
- Vetkőzz le – sóhajtotta a fejét rázva – már kellemesen meleg van. 
A hátam mögé állt és hosszú ujjaival készségesen lesegítette rólam a kabátot. Bárcsak ne értek volna hozzá a nyakamhoz az ujjbegyei. Apró, ám élénk szikrák futottak végig rajtam és be kellett harapnom a számat belül, hogy ne sóhajtsam el magamat. Közel volt hozzám, de még sem eléggé. Lecsuktam a szemeimet, és megfeszülten vártam meg, amíg lehúzza rólam teljesen. Harry megköszörülte a torkát, kikerült és a fogasra akasztotta. Felvett egy hófehér pólót és egy melegítőnadrágot. Inkább nem akartam kifejteni magamban, hogy mennyire kihangsúlyozta a fenekét, vagy éppen az első fertályt is. Lepillantottam az ujjaimra. Kínos volt, mert nem tudtam mit mondani. A pultnak támaszkodott háttal, keresztbe rakta a lábait-kezeit és összekapcsolta a tekintetünket. Szimpla szemkontaktus volt, de a szívem egyre hevesebben vert, amitől el akartam volna ásni magamat, ugyanis mindent hall. Harry nem mondott semmit sem, csak azt vettem észre, hogy a következő pillanatban a számra esik a tekintete. A torkomon akadt a levegő és a körmeim a tenyerembe mélyedtek. Mielőtt elfordulhattam volna, a teafőzőhöz fordult, vizet öntött bele és gyümölcsös teafüvet adott hozzá. Nekitámaszkodott a pultnak, így a karjain megfeszült a póló. Miért veszek mindig ilyeneket észre? – tettem fel a kérdést és megrántottam a vállamon a pulóveremet. Harry mélyet sóhajtott. 
- Fura nem? – mormolta nem nézve felém. – három hónapja annyira más volt minden. 

   Leugrottam a lábaimra és a mosogatóhoz lépdeltem. Valamit csinálnom kellett, hogy lekössem magam. Harry összevonta a szemöldökeit és nézte, ahogy forró vizet engedek az edényekre. 
- Az is fura, hogy nem eszel, de annyi pohár és tányér van itt piszkosan, mintha egy hadsereg lett volna itt.
Harry elnevetve magát megvakarva a tarkóját.
- Voltak vendégeim – vallotta be és összenéztünk. A testem és az agyam teljesen másképp reagált. Az utóbbi mindenképp távol akart tartani tőle, az előző pedig épp ellenkezőleg. – arra értettem, hogy ezek előtt, mielőtt azt hittük meghalt a másik – elfintorodott és az én mellkasom is összeszorult – majdnem jó volt minden. Te és én – halkította le a hangját és átpasszolt egy tányért nekem. – együtt. 
Rásandítottam fél szemmel.
- Ez nem éppen baráti beszélgetés – mosolyogtam rá és amikor az arcára kiült egy könnyebbült, gödröcskés, szinte világító mosoly, majdnem elolvadtam. Harry fölém magasodott jóval és a hosszú szempillái alól nézett le rám. 
- Muszáj erről beszélnünk, Amelia, mindenről – mormolta – ami történt, ami történik most veled – megemelkedtek a vállai, ahogy ismét mély levegőt szívott be – szükségem van rá, hogy működjön. Te is így gondolod? Mondd, hogy így gondolod.
A vizet néztem, ami komótosan folydogált bele a markomba. Nem tudtam mit akarok. Nem tudtam mi volt ez. Az volt a legszörnyűbb, hogy egyszerűen nem éreztem semmit sem. Csak úgy voltam. 
- Azt mondták nekem – rossz volt kimondani a megannyi közös emlékünk után – hogy ami közöttünk volt az nem volt igazi. – gyáva voltam. Nem néztem rá, hanem fog csikorgatva vártam némi választ tőle. De nem jött. Egy mukkanás sem. Csak az egyre gyorsuló lélegzetvételeit hallottam. – Harr – nem engedte befejezni.
- Akkor nem érezném úgy, hogy képes lennék mindent megtenni érted – ingerült lett, a hangja rekedtebb és erőszakosabb – nem akarnék másképp közeledni hozzád, és bevállalni annak az esélyét, hogy nemet mondasz. 
- Sajnálom, Harry, nem akartalak felzaklatni – fordultam felé rögtön, de ő csak legyintett. A kanapéhoz lépett, leült rá és idegesebben dobolt a lábával. Visszafordultam a csaphoz és lesütött fejjel folytattam a mosogatást. Eltelt egy perc, kettő, majd még egy és még mindig ugyanaz az edény volt a kezemben. A francba! Nem is akartam neki ezt mondani, akkor meg miért futott ki belőlem? Nem hittem a saját füleimnek. Tudtam, hogy egyébként is labilis – ki kell derítenem hogyan „kezeli”- és most az arcába mondtam ezt. Utálni akartam magam, de nem ment. 
Mi a fene?
- Amelia – a hangja messziről jött és te jó Isten, olyan mélyrehatóan rekedt volt, hogy kiesett minden a kezemből. Amint megfordultam, hogy visszakérdezzek előttem termett. Olyan gyorsan, emberi szemekkel nem láthatóan, hogy a pulzusom az egekbe ugrott. Az arcom majdnem nekiütközött az övének, ahogy lehajolt és elkapta a tekintetemet. Félig lehunyt szemekkel nézett le rám s én elnyílt szemekkel fel rá.
A szívem kihagyott akkora ütemet, hogy szinte én is hallottam. 
Harry jól láthatóan elfojtotta a levegőjét, így kidülledt a mellkasa. 
Ott álltunk a konyha közepén remegő vérrel a nyakamban és a közelsége, a hirtelen csapása egy másik élénk világba lökött. Elnyíltak az ajkaim, ahogy a térdeim is ellágyultak. Majdnem elcsuklottam és valami dadogó motyogást hallattam. Egy szót sem mondtunk, de a leheletünk keveredése mindent elárult. Felfokozottan forró volt és én kezdtem beleszédülni. Amikor tekintete már a szájamon járt hátra kellett nyúlnom, mert túl sok volt. Túl sok volt a közelsége, mellkasa a mellkasomon, orra majdnem az orromon. Szándékosan csinálta és bár akartam volna távolodni, megbabonázott. 
- H-Harry – dadogtam el a nevét s mint egy diadalittas mosollyal kifújta a bent tartott levegőjét. Nekem csapódott mentolos lehelete és ahogy még közelebb jött a pultnak nyomódtam. 
- Amelia – mondta ki a nevemet mindenféle fűszerezés nélkül, de tisztábban, mint bármikor. Szeretetteljesebben, mint eddig. A nyelvemen ott érlelődött egy szó, mert azt akartam, hogy megcsókoljon. Előbukkantak az emlékek, és ezek még inkább csak a fejem kábaságát okozták. Bent akartam tartani azt az egy szót, amitől felborul a világ is körülöttem. Küzdeni akartam a késztetéssel, hogy magamhoz húzzam és rátapasszam a számat a szájára. Dideregve kapkodtam a levegőt, láztól reszketve hanyatlott hátra a fejem és megtettem:
- Kérlek – halt el a hangom, puszta tekintetére hullámoztam és lebegtem. Hozzám sem ért, de eltiport. Főleg az a mosoly ott előttem, nekem szánva. A mindentudó, győzedelmes, Harry Styles szemtelen mosoly.
- Ott van az a szikra – lehajolt, de amint összeért volna a szánk elhajolt a fejem mellettem. 

   Mondanom sem kell milyen szakadozottan lélegeztem utána. A tusfürdője még az orromba szállt a pólójának mosópor illatával keveredve. Még a nyakam is fájt úgy lüktetett a vérem. 
- Nem vagy éhes? – mosolygott rám szelíden, és én legszívesebben letöröltem volna az elégedett vigyorát az arcáról. 
- Nem – forgattam a szemeimet. – tudom, hogy nem egy vámpírtól kéne megkérdeznem, de nincs véletlenül fájdalomcsillapítód?
Felkaptam a táskámat és a mosdó után nézelődtem. A hasam eszméletlenül görcsölni kezdett. 
- Mid fáj? – fagyott le az arca és aggodalmasan méregetett – a fejed? Miért fáj a fejed? 
- Harry, nyugi – fogtam meg a kezét, mert komolyan azt hittem pánikolni fog – csak, fáj a…
Éreztem, hogy bepirulok. Inkább megkerestem a mosdót, és aztán felszabadultabban jöttem ki ismét vissza hozzá. A falnak dőltem és figyeltem, ahogy tevékenykedik a konyhában. A falnak fektettem a fejemet és csak figyeltem őt. Beszívta az alsó ajkát, miközben koncentrált és valamit dúdolgatott. Kötényt tett a dereka köré és tojást ütött bele a serpenyőbe. Nem tudtam levenni róla a szemeimet. A haját egy hajpánttal hátratúrta, azonban egy-két göndör tincs így is lelógott a homlokába és az arcához. Az a mosoly az arcára égett és nem úgy tűnt, hogy egy hamar lesöprődik róla. Felsóhajtottam, és természetesen ő ezt meghallva felém kapta a fejét. Kiszélesedett a vigyora és kacsintott egyet.
- Ott a gyógyszer az asztalon, minden oké? Csinálok neked ebédet.
Egy pohár vízzel leöblítettem a fehér pirulát és reménykedtem benne, hogy hamar hatni fog, különben az ágyra szédülök. Melléállva néztem, ahogy tüsténkedik, miközben a cd lejátszó újabb számra váltott. Harry énekelni kezdett, lila telt ajkai megformálták a szavakat és csak rájuk, meg a hangjára tudtam koncentrálni. 
- Szeretsz főzni?
- Szeretek – bólogatott – de azt nem jelenti, hogy tudok is – nevetett és én vele nevettem. – egy-két dolgot talán, megragadt bennem… a múltból.
Pár pillanatra előre bámult, elmerült a gondolataiban, muszáj volt megérintenem. Megszorítottam a karját és bátorító jelzéseket küldtem felé. Ismét rám kacsintott és megforgatta a tojást. Elléptem mellőle és körülnéztem a házában. 

   Pontosan az volt, amire számítottam. Magas fehér semmitmondó falak, mogyoróbarna, simára polírozott bútorokkal, egy-két képpel a sarokba hányva, egy hatalmas TV – vagy 200 centis a falon, wow – két sporttáska a földön, ruhák össze-vissza. Karba tettem a kezemet és az ujjaimmal a polcokat simítottam meg. Egyedül ágaskodtak a szekrényekben, arra várva, hogy feltöltsék emlékekkel. Elhúzott szájjal léptem az ablakhoz, fölnéztem, egy függöny is jó lenne ide. 
- Elég… elhagyatott? - a hangja felé fordultam. A vállát az ajtófélfának döntötte és úgy nézett engem. Elpirultam intenzív tekintetétől.
- Hiányoznak a fotók. A ház ahol voltunk ott csomó könyved volt, itt meg semmi.
Harry a zsebébe dugta a kezeit és az ablakhoz sétált mellém. Görnyedt háttal bambult ki az ablakon. Szerettem volna a fejébe látni.
- Üres, mint én. – szólalt meg egy idő után. Csak ne lett volna annyi keserűség a hangjában. Bárcsak hanyag lett volna és nem törődöm megint, mert az a tömérdek fájdalom vihart szított bennem. 
- Ne mondd ezt – léptem közelebb – nem vagy üres, több van benned, mint a legtöbb emberben.
Harry rám mosolygott.
- Így gondolod?
- Harry – fogtam meg a kezét és elértem, hogy felém forduljon. Annyi mindent akartam mondani. Legbelül tomboltam. El akartam mondani, hogy mennyire jó ember valójában, amit tesz a gyerekekért, másokért, értem, és hogy szívesen megismerném azt a fiút, aki volt a vámpírsága előtt. Mielőtt elvették a lelkét. 
Mielőtt elvettem a lelkét.
A gondolatra összerezzentem.
Mi van, ha én vettem el? De hogy vehettem volna el! Badarság. 
- Tudom Amelia, hogy egy hasznavehetetlen, mondjuk ki, szörnyeteg vagyok, mert az vagyok. Erre ítéltek és ez ellen nem tudok mit tenni. – imádkoztam, hogy vegyen levegőt, különben megfullad – senkinek sem vagyok jó. Mindenkinek csak a rosszat csinálom, neked is. Neked, Amelia, akit… - esett le a feje és nem érdekelt, miben egyeztünk meg, megfogtam az arcát és elértem, hogy rám nézzen.
- Shhh – csitítottam, a szemei megteltek könnyekkel és elcsodálkoztam, amikor belekapaszkodott a falba. – butaságokat beszélsz. 
- Nem, Amelia, tudom, hogy így van. Annyi embert… megöltem –csuklott el a hangja és elvette a kezeimet az arcáról. A szemei távolba meredtek és a torka rángatózott, ahogy szipogott. Annyira lesokkolt, hogy ott álltam bénán és néztem, ahogy a konyhába baktat. Kinéztem az ablakon, ami egy forgalmas utcára adott rálátást. 

    Mire magamhoz tértem, már a kanapén ült és vigyorgott. 
- Gyere, beraktam egy filmet, amíg te fiúkat néztél az utcán kint – vetette oda és én felvontam a szemöldökömet. 
- Mivel szabad vagyok, ezért megengedett, nem?- huppantam le a kanapéra, és össze is görnyedtem, belehasított a hasamba. Harry elém csúsztatta a tányért, meglepő módon Isteni illata volt. A gond csak ott kezdődött, hogy nem voltam éhes. 
- Mi a baj, Amelia? Miért görnyedsz össze? Baj van? – mellém csúszott és lehajolt, hogy a szemeimbe nézhessen. Az arcom égni kezdett és nem mertem ránézni. Most mit mondhatnék? Hogy a gyógyszer nem éppen vált a hasznomra és nos, hogy fogalmazzam meg? – ha nem mondod meg, akkor képes vagyok orvoshoz vinni. 
Felpattant a kanapéról és a csípőjére tette a kezét. Nyeltem egyet, biztos, hogy nem fogom elmondani neki. Kiegyenesedtem és elvettem a tányért. Nem csak görcsöltem, már a fejem is fájt. Törökülésbe akartam ülni, de az nem szolgált volna előnyömre. 
- Nézzük a filmet, milyen film?
- Előbb elmondod, hogy mi is a bajod – leguggolt elém és zöld szemei valódi ijedtséget mutattak – nekem bármit elmondhatsz, tudod. 
- Tudom, de ez… Harry, nem akarok róla beszélni – a vérnyomásom már a kétszázat is verhette. Pirultam, ideges voltam, de nem tehettem róla. 
- Amelia – sóhajtotta és leült mellém a kanapéra. A két kezébe fogta az enyémet és rám mosolygott biztatóan. – ha nem azt akarod mondani, hogy amiatt a fiú miatt van gyomorgörcsöd, akit láttál az utcán, akkor bökd ki.
Elnevettem magam halkan, milyen fiú? 
- Semmi bajom, csak tudod – a kezeimbe temettem az arcomat, szánalmasnak éreztem magamat – tudod, ezek női dolgok.
Éreztem a tekintetét magamon hosszú pillanatokon keresztül, majd ennyit mondott:
- Oh.
- Oh? – sápadtam le. Mosolya kedves volt és megértő.
- Szükséged van valamire? Csoki? Torta? Jégkrém? Tampon? - Az utolsóra elnyíltak a szemeim és a torkomon rekedt a levegő – tampon, tudod, amivel bedugo…
- Ó Jézus Harry – löktem meg és ő jóízűen kinevetett. A kanapé másik részére húzódtam. – nagyon jól néz ki, de nem baj ha később eszem meg?
- Ki fog hűlni – fenyegetett játékosan. Az arcomat nézve végül megadta magát – biztos nem kérsz valamit?
- Ki ne mondd még egyszer – emeltem fel a kezemet és ő csak röhögve bekapcsolta a TV-t.


   A film első felére csöppet sem tudtam koncentrálni. Fiatalokról szólt, hogy rosszban vannak a szülőkkel és kicsaponganak. Összegubóztam, és próbáltam figyelni, de nehezemre esett. Harry többször felém pillantott, de amikor ránéztem ő elkapta a tekintetét. Beharaptam az ajkamat és ismét a filmre néztem. Majd én következtem. Felé pillantottam. Néztem fenséges, figyelmet kiérdemlő profilját, elmerültem benne, de amikor felém fordult elkapta a tekintetemet. Gyerekes izgalom gyúlt a gyomromban, mintha még nem ismerném őt, fura volt, új, és izgalmas. Amikor ismét felé fordultam, ő már engem nézett. Egymást kutattuk perceken keresztül, szótlanul. Pár pillanatra rá megragadta a csuklómat és berántott az ölébe. A fejemet a lábaira nyomta és tenyerét a hasamra tette. 
- Elvenném a fájdalmadat, ha tehetném – suttogta le nekem és ujjaival körözni kezdett a hasamon. Álltam sokáig a tekintetét és szép lassan ellazultam a cirógatására. A TV felé fordítottam a fejemet, és épp a főszereplő kiscsaj az anyukájával veszekedett.
- Nem tetszik a film – sóhajtottam és a karjára pillantottam. Csak akkor vettem észre a rózsa tetoválását. Felemeltem a kezemet és végigrajzoltam az ujjaimmal a kontúrját. – ez gyönyörű – suttogtam és pár pillanatra elöntött a melegség, hogyha a jelentésére gondoltam. 
- A nyáron csináltattam – halkította le a hangját – amikor azt hittem… - Megráztam a fejemet és megszorítottam a kezét. Egyszerre sóhajtottunk fel és összemosolyogtunk. Azonban az arca komorrá váltott át. – mi van a szüleiddel? 
Lefagytam.
- Tessék? 
- Tudom, hogy nem vagytok jóban és hogy válni akarnak. Csak tudni szeretném hogyan viseled, Amelia – a fülem mögé simította a hajamat. Felültem, nem akartam erről beszélni.
- Akkor erről szólt ez az egész? A film meg minden?
- Mi? Nem, dehogy! – rázta a fejét – Amelia, csak beszélgetni akarok veled, mert tudom, hogy nyomaszt. 
- Nem nyomaszt – mondtam az igazat.
Harry felvonta a szemöldökét. Felállt és felhúzott maga elé. 
- Hazudsz –jelentette ki és a szívemre pillantott. Az arca eltorzult és felnyögött mogorván. – mi a franc? Az Amelia akit én ismerek mindent megtenne, hogy ne váljanak el. Vagy éppen sírna, vagy bármi, csak nem hidegülne el!
Hidegülne el, hidegülne el, hidegülne el – ott visszhangzott a füleimben. 
- De én nem...
- Tudod mit okozol nekik ezzel? Ellököd őket magadtól, a családodat, akiket szeretsz. – a kezeibe vette az arcomat – gyerünk, darling – sutyogta édes hangon – akármit is tettek veled, tettél, légy jó és fordítsd vissza. Ne válaszd a könnyebb utat, édes Amelia. 
Küszködve néztem egyik szeméből a másikba, a hangja leért a szívemig, de egyszerűen nem ment.
- É-én… nem megy, Harry – hunytam le a szemeimet. Akárhogyan is akartam volna bármit előhívni, nem ment. – úgy érzem nem bírom visszafordítani.

3 megjegyzés:

  1. ha nem tudnám befejezni ezt a komit annak oka a következő dolog lenne: kimentem a konyhába ahol mosogatásba kezdek este fél10kor és várom az én harrymet. Hello szia.
    ez a kis apró lépések egymás felé, ez hogy akarják egymást de olyan erős magatartásuk van hogy ez valami hihetetlen. lenyűgöző. benne van az egészben a pajkosság, az önfegyelem de mégis a gyengédség is. beszélni akarnak, mindkettőjük nehéz dolgairól. Harry Am problémáiról, Am harry-éről.. ez így tök érdekes.. szépen kuszálódnak a dolgok.
    szegény Am hogy görcsölt. eszembe jutott hogy én is haldokolni szoktam olyankor elég keményen.. no de ha Harry az én pici(nagy) pocimat simizné lehet hogy kellemesebben tűrném.. :D
    szépen függőben hagytad a végét egy tök érdekes véggel, ami ha kibontakozik jobban 1 lépéssel közelebb visz minket az Am&Harry pároshoz.
    vááárom a kövi részt, gyógyulgass, vigyázz magadra *írom ezt itt úgy mintha amúgy nem mondanám el neked minden nap... XD*
    puuszi Dorka

    btw. I LOVE HIS NEW TATTOO ♥

    VálaszTörlés
  2. na vegre itt vagyok :))
    meg ha ebben a reszben nem is tortent semmi olyan, akkor is ebben benne volt minden!
    gyongedseg, kedvesseg, figyelem na meg persze az a szikra. AZ a pillanat. az ott. csodalatos volt. bar mivel baatsag van csak(ja, persze) ezart turtosztettek magukat. es imadom hogy tok mindegy hogy eppen mi van koztuk igenis fontosak egymasnak. es torodnek is egymassal. nagyon is. rozsa tetko. van jelentese!!! aaaaa!!!!
    uhh :s noi bajok. legroszabbak. en olyankor elviselhetetlen vagyok(mint mindig) :DD
    de az egesz egyben, hat imadtam! :)))
    remelem hamarosan jobban leszel!
    <3333

    VálaszTörlés
  3. Istenem*-*téged kérlek karácsonyra:D szörnyen eredeti vagy és FAN-TASZ-TI-KUS!!!

    VálaszTörlés